top of page

איך לבנות הרצאה מעניינת בשיטת FVM אומנות ההשפעה- 6 טיפים עוצמתיים!

עודכן: 16 במרץ


איך מעבירים הרצאה מעניינת שתגרום לקהל להיות מהופנטים אליכם, איך לבנות הרצאה מרתקת שתשאיר חותם בקהל גם אחרי שילכו הביתה ויותר מהכל איך אפשר להעביר מסר כזה בהרצאה או סדנה שיעבור בצורה הטובה ביותר?! וישאר עם הקהל גם אחרי ההופעה?! ובכלל איך להרצות מול קהל ? תמיר סאסי בא לעזור לכם!

איך להרצות מול קהל ולהיות מרצה טוב?! זאת בהחלט אומנות של ממש ובהחלט צריך מספר כלים כדי לגרום להרצאה או לסדנה שלכם להיות מהנה אבל יותר מהכל שהמסר יעבור לקהל בצורה הטובה ביותר ובהחלט ניתן ללמוד את זה אבל אם תרצו שזה באמת יצליח תצטרכו לעשות תרגולים רבים מול המראה ומול המשפחה כדי לקבל פידבקים ראשונים ולא להסתפק בקריאה הטיפים שיינתנו כאן בלבד.

מיד ניתן לכם מספר טיפים פרקטים שיהפכו אתכם למרצים ברמה גבוהה וילמדו אתכם איך להרצות מול קהל , אומנם יש קרוב ל 60 טיפים וטכניקות רבות עוצמה שניתן ללמוד בעולמות ה FVM כמו למשל בקורס המרצים הזה, אבל כאן ניגע ב 6 מתוכם.




יש סוגי הרצאות רבים מאוד וכל אחת צריכה לקבל את הטאצ' שלה והסגנון הייחודי שהכי מתאים לה כיוון שיש סוג של הרצאות קצת יותר אקדמיות ויש הרצאות יותר קומיות ויש הרצאה בסגנון טד (TED Talk) הרצאות שמספקות יותר השראה והשואוו שם מאוד חשוב ויש סדנאות שיותא אינטימיות ולכן תצטרכו להבין קודם איזה סוג של הרצאה מעניינת ככל שתהיה אתם הולכים להעביר ואיך אתם רוצים להיות נוכחים בה!

טיפ מספר 1 - התוכן ה M אני בוחר דווקא לפתוח בתוכן כי הוא למעשה הדבר הכי חשוב או מעולם ה FVM החלק של ה M (message), חשוב מאוד שתקדישו מחשבה רבה לתוכן שתרצו להעביר ואיך אתם מזקקים את התוכן לזמן הקצוב לכם, חשוב מאוד שתסדרו את התוכן לפי ראשי פרקים וסדר כדי שההרצאה שלכם תבנה צעד אחר צעד, סדרו את זה על דף בכתורות ומתחת לכל כותרת על מה תרצו לדבר בחלק בכל חלק. לא משנה על מה ההרצאה שלכם תמיד תבססו אותה על נתונים בדוקים, תבדקו ותחקרו אותם וגם תספרו עליהם הם יחזקו מאוד את התוכן שלכם ויתנו לקהל תחושה שאתם שולטים בתוכן. בנוסף חשוב שתעשו תרגול ארוך של ההרצאה מתחילתה ועד סופה בבית ותראו שאתם עומדים בזמן שהוקצב לכם.

טיפ מספר 2 - פתיחה הפתיחה של ההרצאה שלכם היא הקריטית ביותר כיוון שאנשים שופטים אתכם בין 1.5 -3 דקות הראשנות שלכם אין לכם יותר מזה ולכן כבר בהתחלה תטילו את הפצצה, זה יכול להיות סיפור אישי, זה יכול להיות נתונים של מחקר מדהים, זה יכול להיות סרטון קצר, תנו לקהל להיות בהלם, לצחוק, להיות מופתע לא משנה מה העיקר שתתפסו את הקשב שלהם לאחר מכן תקדישו קצת זמן כדי לספר מי אתם ובקצרה, תבחרו לספר על עצמכם את מה שמעניין, אין מה לעשות אנחנו אנשים צהובים שאוהבים עניין, תספרו על עצמכם את מה שרלוונטי להרצאה ואמור לעניין את הקהל ולא יותר ורק לאחר מכן תמשיכו את ההרצאה שלכם.



נקודה חשובה לפתיחה אל תפתחו את ההרצאה "נעים מאוד, שלום" אל תשתמשו במילות פתיחה גשו ישר לפואנטה למשל "לפני שלושה ימים כשאני יוצא מהבית שלי לכיוון המכולת...." הקהל יהיה מהופנט אליכם הוא מצפה שתציגו את עצמכם הוא מצפה שתיתנו איזו פתיח ופתאום אתם כבר בתוך השואוו... זה יגרום לו להקשיב בקשב רב, אם תשימו לב בהרצאות של TED אתם תראו את הטכניקה הזאת חוזרת על עצמה פעמים רבות, אתם תשימו לב שבהרצאות של טד לפעמים המרצים אפילו לא מציגים את עצמם הם פשוט כתובים מאחוריהם במצגת יש לזה כוח מאוד גדול, לא לדבר על עצמך הוא מעצים יותר ותאמינו לי זה אפילו יופיע שם על המסך זמן רב יותר מאשר אתם תציגו ב 15 שניות ויותר מזה הם יוכלו לצלם בטלפון ומי שיש לו זיכרון צילומי בכלל יזכור אתכם זמן רב אין כמו מראה עיין.



טיפ מספר 3 - הקהל

אל תדלגו על הקהל הוא המהות של כל מההופעה ולכן תשתדלו תמיד לשמור על קשר העיין עם הנוכחים אם זה קהל גדול חלקו אותו בעיניים לשלוש קבוצות ותמיד תקפצו במבט בין הקבוצות ואם הוא קהל קטן בכל פעם תתפסו קשר עיין עם מישהו אחר כך תמשכו יותר את הקשב שלהם והם גם ירגישו שלא שכחתם אותם זה מגיע מעולמות הפסיכולוגיה באומנות ההשפעה FVM זה מעצים את אפקט ההקשבה. פעולה נוספת שתוכלו לראות בהרצאות מעניינות למשל בהרצאות של טד וזה לקבל הסכמה מהקהל, טוני רובינס ומנטורים רבים עושים את זה בהרצאות רבות, לדוגמא נניח ואמרת משהו שהתשובה שלו הוא "כן" בוודאות סיימו את המשפט וקבלו אישור בסגנון הזה "אז אם יצאתי מנקודת הנוחות שלי אני מאמין בעצמי כן או לא?" והקהל יענה כן, (קחו בחשבון ה"כן" הראשון יהיה חלש, אבל זה יתגבר מאחד לאחד), תשתמשו בטכניקה הזאת מספר פעמים הקהל ממש יחכה שתשאלו אותו אבל זה מוסיף אלמנט נוסף והוא אלמנט הנוכחות כשהקהל מסכים אתכם לאורך כל ההופעה הוא נוכח שם כל כולו ונוצר אפקט הסכמה גם אם הם סתם נהנים לענות לכם ולקחת חלק, יש אימפקט גדול בעוצמות של קהל גדול צועק "כן".


טיפ מספר 4 - קריאה לפעולה

חשוב מאוד שתבינו מה אתם רוצים שהקהל יעשה, מה אתם רוצים להשיג מההרצאה הזאת?! אולי קניית הספר שלכם, אולי רכישת הקורס שלכם, אולי כניסה לאתר שלכם וחשוב שתקדישו מחשבה איך אתם מבצעים קריאה לפעולה אל תדלגו על זה לא התמונות הם החלק הכי חשוב אלא הערך מוסף, אל תשכחו יש שם קהל שמאוד נהנה מהרצאה מרתקת והוא רוצה עוד ממנה אם הלכתם כך בלי קריאה לפעולה תאכזבו אותו, יש טכניקות רבות לקרוא לקהל לפעולה בצורה לאגנטית בלי להיראות מכירתיים מידי ומציקים אפשר ללמוד את זה בקורס ההרצאות בשיטת FVM.


טיפ מספר 5 - הנראות שלכם, ה V

אומנות ההשפעה FVM מלמדת טכניקות רבות בכל הקשור לנראות שלכם, ל V כי היא מאוד קריטית בעמידה שלכם על הבמה היא נוגעת גם בלבוש שלכם שמדבר על איזה מסר תרצו להעביר, צבעוני, ספורטיבי, מחוייט או רגיל וחשוב מאוד שתקדישו מחשבה אמיתית לאיך אתם רוצים שה V שלכם יתפס, והחלק השני הוא התייחסות לנראות שלכם ברמת שפת הגוף, אל תטעו זה בסדר גמור להתרגש על הבמה אפילו הייתי משתף את הקהל בהתרגשות שלי זה מושך אמפטיה עם זאת אסור שהיא תשתק אתכם ותגרום להרצאה או לסדנה להיות איומה ולכן חשוב שתתרגלו רבות לפני שתעלו לבמה "הידיעה מהצפוי מחדירה ביטחון עצמי" וזה עובד גם הפוך "החוסר ידיעה מהצפוי מייצרת חוסר ביטחון עצמי".



טיפ מספר 6 - ביטחון עצמי

אז איך להרצות מול קהל עם ביטחון עצמי ? לא קונים ביטחון עצמי במכולת אני יודע זה דורש עבודה רבה בעיקר פסיכולוגית עם עצמכם, אומנות ה FVM מדברת על ה F שנוגע ב (Feeling) הרבה מאוד ומלמדת מיומניות שיעזרו לכם להרגיש את מה שאתם אומרים, שליטה מלאה בתחושות וברגשות וזה בהחלט ניתן, אתם חייבים להאמין בכל נפשכם במסר, ב M שיוצא לכם מהפה, אתם חייבים להרגיש כל מה שאתם מוציאים מהפה להשתמש בטונציות, בווליום הקול, לספר סיפור וזאת כדי שהקהל יקבל חוויה ולא שיר ערש לפני השינה כי אני נשבע לכם שתוכלו לשמוע את הנחירות מהקהל אם הווליום שלכם ישאר רציף ותעבירו את המסר בצורה משעממת ולכן התרגול המקדים יתרום המון לביטחון העצמי שלכם, נסו אפילו לבצע אותו מול קהל מצומצם, משפחה, חברים או עבודה וקבלו פידבקים אבל לא פחות תתייחסו לשפת הגוף שלהם תוך כדי שאתם מרצים. בנוסף צפייה בהרצאות מעניינות של אחרים ביוטיוב יכול לעזור לכם הרבה ולתת לכם רעיונות למשל הרצאות טד מומלצות יעשו את העבודה .


Comments


bottom of page