top of page

האויבים של המנהל המתחיל


אני מכין אתכם המנהלים או אלה שרוצים להיות מנהלים

המאמר הזה קצת יבעט לכם בבטן וישחוט פרות קדושות!


כשמנהל חדש בתחילת דרכו מקבל את מפתחות הפיקוד על צוות ולא משנה גודלו הוא ככל הנראה עומד מול אחד האתגרים הגדולים ביותר ולא משנה במה עוסקת החברה, כיוון שהוא הולך לעמוד מול אתגר אנושי שיציב מולו "אויבים" רבים, אני יודע זה נשמע אגרסיבי אבל יש דרך להתמודד עם זה.


רוב האנשים לא מבינים שברגע שאדם הופך למנהל נולדים לו אויבים חדשים בלי שאפילו הוא יודע, הם מחייכים לו, הם צוחקים איתו אבל הם ברוב המקרים מחכים להפלתו!


למה?!


כי זה טבע האדם הוא מונע מהתגוננות והישרדות וברגע שיש מישהו שלכאורה נמצא מעל מעמדך הוא מסכן את קיומך, כך העובד טופס את זה בתת מודע שלו, הטבע האנושי לא מאפשר לנו לחיות בשלום עם אדם שנמצא במעמד גבוה משלנו ובטח לא אם הוא מחזיק בהטבות טובות משלנו כגון, שכר גבוה יותר, הטבות, משרד, שליטה או כוח מכל סוג...


לא מאמינים לי?!


תקראו עשרות מחקרים מכל העולם ותגלו שאני אפילו עדין, גם במקרים שהפכתם אדם קרוב לכפוף אליכם גם הוא רוצה בהפלתכם לעיתים אפילו בלי שהוא בעצמו מבין.


פאסימי משהו... חכו זה משתפר.. ובהחלט יש דרך להתמודד עם זה!


אז איך מנהל טוב יוכל להוביל אנשים להצלחה ולהישגים שהם בכלל רוצים בהפלתו?! אז התשובה לקוחה דווקא מתוך "אומנות ההשפעה FVM" וזה כמו באומנות לחימה, הוא ישתמש בכוח שלהם לטובת ההצלחה, הוא יעשה שימוש בדיוק במנגנון ההישרדות עליו דיברתי כדי לרתום אותם, ואף לשנות את תחושתם,


וזה עובד כך:


ברגע שמנהל טוב יספק לעובדים שלו מענה למנגנון ההישרדות שלהם הוא יוכל להפוך את היוצרות לצד השני לחלוטין, אם הוא יספק להם ביטחון, הגנה, הכוונה ויסייע להתפתחותם האישית הם כבר לא יראו בו איום אלא להיפך הם יראו מקור הגנה, מקור שמסייע להישרדות שלהם והם כבר לא יראו בו סיכון!


ויש מיומנויות רבות מאוד שמלמדות איך עושים את זה.


החלק השני והחשוב יותר הוא בניית מערכת יחסים שמבוססת על אמון, עושים את זה לאט לאט ובעזרת מיומנויות רבות שאחת מהן היא שיתוף העובד בתוכניות שלכם וכן גם בחייכם האישיים


(תראי לי את שלך ואני אראה לך את שלי)


ובסופו של דבר בעזרת תקשורת טובה ובניית אמון תצליחו לפרוץ את מנגנון ההישרדות של העובד ולעבור לצד השני של המטרס היותר מוגן, מעבר לחומות ההישרדות שלו.


יש הרבה מאוד מיומנויות להתמודד עם מנגנוני חשדנות, הישרדות, התגנוננות וכדומה, והם השלב הראשון של כל מנהל בכניסה לתפקיד ניהולי הוא פשוט לא יוכל להתקדם הלאה ולהצליח בתפקידו אם ינסה לדלג על השלב הזה ולכן שימו את זה תמיד כמטרה ראשונה לפני שתתחילו לפעול כמנהלים.


אם הצלחתם לפרוץ את המנגנונים האלה ולרתום את רוב העובדים אליכם ככל הנראה כעת יש לכם צוות מנצח שיעמוד בכל משימה שתציבו לו!

Comments


bottom of page