top of page

איך להשפיע על קבוצת אנשים בלי להוציא מילה

עודכן: 22 במרץ



יש טכניקות רבות שנלמדות באומנות ההשפעה FVM איך להשפיע על אנשים, על קבוצה או על חברה שלמה, ברגע שמבינים את הפסיכולוגיה האנושית זה נהיה קל מאוד ניתן להניע אנשים כמו בובה על חוטים וכשמבינים קצת יותר על איך חברה פועלת ואיך מתנהלות מוסכמות חברתיות בקבוצת אנשים אז בכלל השליטה המלאה בידיים שלכם.

לא מזמן היה לי ולחבר טוב ויכוח תוך כדי שאנחנו צועדים ברחוב הנשיא בחדרה ואוכלים ברוקס (1. טעים מאוד אגב, 2. זה היה לפני פסח), אני טענתי שאנשים פועלים לרוב באפקט העדר מושפעים מהסביבה ונוח להם באזור הנוחות הזה להיות מוגנים ולשמור על הסטטוס קוו ולא לקבל החלטה ופשוט לפעול כמו כולם, והוא כמובן טען הפוך שאנשים דעתנים מאוד ומקבלים החלטות לבד.


החלטתי לעשות איתו ניסוי חברתי ואמרתי לו בוא תראה איך אני מוכיח לך את הטענה שלי ועל הדרך אני מראה לך שאני אומן השפעה, אני יודע לגרום לקבוצה של אנשים לעשות משהו בלי שאני מוציא מילה מהפה רק על סמך פעולה שאני יעשה, בעוד כמה רגעים אנחנו נגיע למעבר החצייה, אנחנו נעמוד באדום כמו כולם אבל אז לפתע נצעד ונעבור באדום אני מוכן להתערב שרוב האנשים במעבר החצייה יחצו איתנו ביחד אני בספק עם מישהו אחד ישאר לעמוד שם.


וכך עשינו עמדנו במעבר החצייה ברחוב הנשיא (איפה השווארמה של שמעון) היה אדום כולם עמדו ואז אני שלחתי רגל ראשון (הסתכלתי מסביב לא היו מכוניות) וכמובן כמו אפקט העדר כולם עברו איתנו באדום, הייתה אישה אחת עם כלב שקצת היססה אבל גם היא תוך מספר שניות שמצאה את עצמה עומדת שם לבד חצתה באדום (דיני גיהנום בעולם הבא).


למה זה קרה?!

ההסבר פשוט, אף אחד לא רוצה להיות פראייר, אף אחד לא רוצה לצאת חלש יותר, אף אחד לא רוצה להישאר מאחור (תרתי משמע), בראייה של כל אותם אנשים שעברו איתי באדום ברמת התת מודע שלהם הם לא מוכנים להיות שונים הם מעדיפים להיות כמו כולם, אחרת למה לא עברו באדום מעצמם?!


אני חושב, שהווינרים האמיתיים הם אלה שימשיכו לעמוד באדום, הם אלה שפועלים בצורה שונה מכולם, הם אלה שבוחרים לא להיות נורמאלים ולא לפעול כמו אפקט העדר, אלה שמעיזים לקבל החלטה חדשה בעצמם ובנימה זאת של פסח (על בטן מלאה מופלטות) אלה שיצאו מעבדות הכלל לחירות הפרט!

קחו צדה ליום החמישי שבא עלינו לטובה כי אתם הולכים לעבור אותו במהירות וכבר להיכנס שוב לשבת ותחשבו על זה ותבחרו להיות שונים!.









Comments


bottom of page